WIADOMOŚCI

Williams dementuje insynuacje Maldonado
Williams dementuje insynuacje Maldonado
Zespół Williamsa po kwalifikacjach do GP USA zaprzeczył jakoby celowo sabotował ustawienia w bolidzie Pastora Maldonado, który na tle Valtteri Bottasa wypadł w nich bardzo słabo.
baner_rbr_v3.jpg
Wenezuelczyk, który rozstaje się z Williamsem po sezonie 2013, czasówkę zakończył już w Q1, podczas gdy jego koledze z zespołu udało się przejść do Q3.

Tuż po wyjściu z bolidu w wywiadzie dla telewizji Sky Maldonado zasugerował, że zespół celowo zmienił w jego bolidzie ustawienia, które nie pozwoliły mu na dobry wynik.

„Uważam, że ktoś bawił się ciśnieniami i temperaturami [w moim aucie]” mówił na gorąco Maldonado.

Xevi Pujolar, inżynier wyścigowy Wenezuelczyka zaprzeczył tym doniesieniom i stwierdził, że to kierowca źle przygotował swoje opony do szybkiego okrążenia.

„Tutaj wszystko rozgrywa się o opony” mówił Pujolar pytany przez Autosport.com o wyjaśnienie tej sprawy. „W zależności od tego jak wszystko rozgrywa się na okrążeniu wyjazdowym i jak kontroluje się przejazd może wyjść on bardzo dobrze lub bardzo źle, gdyż przyczepność będzie tak niska.”

„W trzecim treningu oba bolidy miały bardzo podobne tempo, ale w kwalifikacjach jedynemu z nich nie udało się go osiągnąć. Tak to już jest z przyczepnością.”

„Wystarczy na chwilę stracić pewność siebie i wszystko staje się gorsze niż jest w rzeczywistości. Nic więcej tutaj nie było.”

Pujolar przyznał, że ciśnienia w oponach i temperatury opon, gdy obaj kierowcy rozpoczynali swoje okrążenia kwalifikacyjne były różne, ale nie ze względu na błąd zespołu.

„Gdy zaczynali swoje okrążenia była różnica- nie jest ona jednak spowodowana błędem zespołu. Wszystko zależy jak się do tego podjedzie. Trzeba odpowiednio się do tego przygotować i tym razem to nie wyszło.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
RyżyWuj

17.11.2013 01:32

0

Ciekawe który zespół będzie chciał takiego kierowcę - niezależnie od tego co tak naprawdę kto komu z tymi oponami robił. Maldonado niepotrzebnie kopie sobie grób.


avatar
KilaN

17.11.2013 01:54

0

niestety kolego kto jak kto ale on mozę... do zespołu który go zatrudni przewidziano premię w pstaci worka pieniędzy....zespoły....Sauber ton acy w długach, Lotus też licho z kasą stojący...... niestety kto jak kto, ale on niestety będzie jezdził w przyszłym sezonie na pewno...


avatar
MarTum

17.11.2013 01:57

0

On ma wywalone bo jego gruba kasa wszytko załatwi. Mówcie sobie co chcecie ale uważam go za ambitnego kierowcę i bardzo chciałbym zobaczyć go w mocnym bolidzie. Nadal chcę go w LOTUSIE aby jego miliony szły na rozwój bolidu, a Romek walczył by o podia.


avatar
saint77

17.11.2013 07:30

0

może i jest ambitny ale również to burak i zwykły cham. wielki inżynier telepata się znalazł który potrafi po jedną kółku ocenić że mu ktoś majstrował przy samochodzie a własnych błędów nie widzi. Taka niedoję ratują tylko wielkie pieniądze które w posagu wnoszą sponsorzy. jest moim zdaniem podobny do Petrova: worek kasy, niewyparzona gębą i bardzo mało umiejętności. zero pokory i szacunku dla tych co mu możliwej jazdę w historycznym zespole.


avatar
saint77

17.11.2013 07:31

0

*umożliwiają


avatar
corso80

17.11.2013 08:02

0

Niestety odkąd zabroniono reklam pewnych produktów, zyski pospadały i słabsze zespoły cierpią. To powoduje,że mimo iż jest wielu relacyjnych kierowców, są zmuszeni zatrudniać przeciętniaków. Chyba tylko Perez jest wyjątkiem, płaci, ale i jeździć potrafii.


avatar
Hamcio20

17.11.2013 08:04

0

Malonado zamiast gadać że ktoś mu przy bolidzie majstrował powiniem skupić się na swojej pracy, która w tym roku jest ogulnie beznadziejna nie jest on zbyt utalentowanym kierowcą(według mnie) więc powiniem starać się to nadrabiać ciężką pracą, która w tym roku tak jak muwiłem jest beznadziejna, zobaczymy co pokaże w wyścigu :P


avatar
R4F1

17.11.2013 08:35

0

@ 6 zgadzam się, do tego jeszcze kilka innych głupich pomysłów włodarzy F1 (np zakaz testów torowych przez co testowi kierowcy bolid oglądają tylko w garażu - co najlepiej widać w Lotusie, który postawiony pod ścianą bał się postawić na swój nr 3) i sytuacja wygląda tak jak teraz. Mamy wysyp Maldonadopodobnych, opłacanych przez koncerny naftowe lub inne "kierowców" podczas, gdy prawdziwe talenty marnują się gdzieś w niższych seriach.


avatar
Magicgarage

17.11.2013 09:29

0

Dla mnie on nie nazywa się Maldonado tylko wenezuelskie pieniądze .


avatar
sliwa007

17.11.2013 09:58

0

1. RyżyWuj może taki, któremu brakuje 40 mln???


avatar
kamello

17.11.2013 11:02

0

Czy ktos wie, gdzie mozna obejrzec wyscig? Na polsatach nie widac w programach...


avatar
kwitunio

17.11.2013 11:10

0

Polsat Sport News- wraz ze studiem, dostępny na każdej telewizji DVB-T


avatar
kamello

17.11.2013 11:21

0

Dzieki, tam nie szukalem :-)


avatar
RyżyWuj

17.11.2013 14:16

0

10. Ale to tak właśnie nie działa. Maldonado ma swoje 40 melonów i nie interesują go słabe zespoły. Każdy Caterham, Marussia czy Sauber chciałby takiego tuczonego indora zatrudnić, ale nie dają w zamian wygrywającego bolidu. Dlatego takim ewenementem jest Lotus. Choć właśnie już i Lotus rozumie, że to jest droga do nikąd - kierować się kasą przy doborze kierowców.


avatar

17.11.2013 16:04

0

Niestety odkąd zabroniono reklam pewnych produktów, zyski pospadały i słabsze zespoły cierpią. To powoduje,że mimo iż jest wielu relacyjnych kierowców, są zmuszeni zatrudniać przeciętniaków. Chyba tylko Perez jest wyjątkiem, płaci, ale i jeździć potrafii.


avatar
belzebub

17.11.2013 18:21

0

14. Tak, ale po aferze z Kimim i problemami z płatnościami, Lotus na zatrudnienie innego kierowcy, niż paydrivera nie mają większych szans. Dlatego, jest już chyba pewne, że Maldonaldo pozostanie w F1 i będzie jeździł dla Lotusa, albo dla Saubera.


avatar
Skoczek130

17.11.2013 19:43

0

Gdyby Maldonado zadowalała jazda w tyle, to zostałby w Williamsie... ;) Choć mam nadzieje, że w przyszłym roku z Felipe i Valtteri będą konkurencyjni. :))


avatar
rysiek45

17.11.2013 22:54

0

Może to i nie forum " ortograficzne " ale można by bardziej dbać o ojczysty język .Niektóre błędy to nawet nie wiem skąd się , biorą , bo nawet wymowa (fonetyka ) jest inna .


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu